Garanti BBVA’da, insana verilen değer nedeniyle, İnsan Kaynakları biriminin stratejik bir rolü vardır. Proaktif ve yenilikçi bir yaklaşıma sahip, bankamızın stratejik kararlarında etkin olan bir yapıdadır.
İnsan Kaynakları, Garanti BBVA’nın hedefleri doğrultusunda diğer birimlerle işbirliği içinde, başarıyı temel alan, çağdaş İnsan Kaynakları Programları’nı yürütür.
Garanti BBVA’da her çalışan kendi işinin lideridir. Çalışanlarımız performans, yetkinlik ve deneyime bağlı olarak kariyerlerinde hedefledikleri rollerde değerlendirilme fırsatına sahiptir. Gelişim modelimiz kapsamında kariyer hedeflerini belirleyen çalışanlarımız bu hedeflere bağlı olarak gerekli yetkinlik gelişimi için eğitim, koçluk, mentorluk gibi farklı araçları ile desteklenir. Garanti BBVA grubundaki açık pozisyonlar iç kariyer portalında yayınlanır ve göreve en uygun çalışma arkadaşımızı seçmeye odaklanılan adil ve şeffaf süreçlerimiz uygulanır.
Açık performans değerlendirmesi, somut ve ölçülebilir hedeflere dayalı dolayısıyla oldukça objektiftir. Senenin başında belirlenen banka hedefleri doğrultusunda, çalışanlar yöneticileri ile birlikte kendi görevlerine uygun hedefler belirler. Bu hedefler yıl içinde takip edilir, gerekli değişiklikler ve yönlendirmeler yapılır. Yılın sonunda gerçekleştirilen hedeflerle karşılaştırılarak performans düzeyleri belirlenir. Garanti BBVA’da çalışanların performans düzeyi, kişisel kariyer planlarını oluşturarak, kendilerini çeşitli görevlere aday gösterebilmelerini sağlar ve ücretlerini etkiler.
Yetkinlikler, seçme ve yerleştirme kriterlerinin oluşturulması, kariyer fırsatları, terfiler, proje ekipleri gibi çeşitli açık pozisyonlar için uygun kişilerin tespitinde önem taşır. Eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi, eğitim tasarımları ve kariyer planlarının oluşturulması bütün İnsan Kaynakları Yönetim Sistemleri’nin temelini oluşturur.
Bankamız bünyesindeki açık pozisyonlar için önceliği, iç kaynaklara yani banka çalışanlarına veririz. Görevler ve gerektirdiği nitelikler kurum içi ilanlarımız olan Kariyer Fırsatları aracılığı ile çalışanlara duyurulur. Göreve kendisini uygun bulan iç adaylar, herhangi bir kişi veya yöneticiden onay almadan ilanlara kendileri başvurabilirler. Kriterlere uygun olan adaylar mülakat sürecine dahil edilirler. Çalışanlarımız Kariyer Fırsatı başvurusu yaptığında yöneticilerini diledikleri adımda bilgilendirebilirler. Kariyerine yurt dışında devam etmek isteyen arkadaşlarımız için ise global kariyer sayfamız aracılığıyla BBVA Grubumuz bünyesindeki tüm açık uluslararası kariyer fırsatlarına ulaşma fırsatı sunuyoruz.
Garanti BBVA’da yükselme, dikey veya yatay yönde olabilir. Yetki, sorumluluk ve ücret artışını beraberinde getirir. Bir üst göreve geçebilmek için, o görev tanımının gerektirdiği bilgi ve deneyim gibi özelliklere sahip olmak gerekir. Yine de, en önemli ölçüt performans düzeyidir. Garanti BBVA’da kariyer yalnız banka bölümü ile sınırlı değildir. Diğer Garanti BBVA iştirakleri arasında da geçiş mümkündür.
Garanti BBVA Bölge, Birim, Şube Müdürlerinin yönetsel yetkinlikler bazında güçlü yönlerini, gelişim alanlarını belirlemek ve bu doğrultuda yöneticilerimizin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak amacıyla yılda bir kez 360 derece değerlendirme uygulaması yapılmaktadır. Uygulama sonrasında yöneticilerimize güçlü ve gelişmesi gereken yönleri hakkında birebir geribildirim verilmekte ve bu yönler hakkında farkındalık yaratılmaktadır.
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamasında Şube Müdürü Adaylarımızın güçlü yönlerini, gelişim alanlarını ve potansiyel alanlarını yetkinlikler bazında değerlendirirerek ortaya çıkarmak ve onları yöneticiliğe hazırlamak amaçlanmıştır. Değerlendirme sonunda, bir değerlendirici tarafından güçlü yönleri, gelişim alanları ve potansiyel yönleri hakkında adaylara geribildirim verilir. Değerlendirme sürecinden geçen her aday gelişim alanları doğrultusunda eğitim programlarına alınır.