Geçmiş Aramalar
      Önerilen Sonuçlar

        e-Fatura

        Garanti BBVA, e-dönüşüm vizyonu çerçevesinde inovatif ve yeni nesil teknolojiler sunmak amacıyla tasarlanmış e-fatura ürün entegrasyonu ile e-faturaların nakit yönetimi ürünleriyle entegre bir şekilde kullanılabilme imkanı sunuyor.

        Nakit yönetimi ürün ve hizmet süreçlerinde, elektronik fatura (“E-Fatura”) kullanım imkanı sağlayacak olan e-fatura ürün entegrasyonu, müşterilerin ihtiyaçları ve yeni teknoloji gereksinimlerini karşılayacak nitelikte kurgulanarak tüm fatura süreçlerinde katma değer yaratmayı hedefliyor.

        Yeni uygulama ile birlikte müşteriler, Garanti BBVA’ya aktaracağı e-faturaları Doğrudan Tahsilat Sistemi (DTS), DTS İskonto, Tedarikçi Finansmanı ve ödeme gibi nakit yönetimi ürünleriyle entegre bir şekilde kullanabiliyor.

        • Özellikler

          e- Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) belirli sektörlerde faaliyet gösteren firmaların fatura kesme ve gönderim süreçlerini elektronik ortamda yürütmelerini zorunlu hale getirmiştir. Aynı zamanda E-Faturanın düzenlenmesi ve standart bir format haline getirilmesi de yine GİB tarafından gerçekleştirilmiştir. E-Fatura işlemleri GİB üzerinden yürüdüğü için alıcı ve satıcılar arasında güvenli bir yol olurken zaman ve maliyet kaybını da azaltmaktadır.

          Belirli bir formatta standart hale getirilmiş, değiştirilemez şekilde mühürlenmiş, satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan elektronik belgedir. Hukuksal açıdan basılı fatura ile aynı niteliklere sahiptir.

          GİB tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 397) ile hukuki çerçevesi belirlenen E-Fatura uygulaması ile ilgili yayımlanan tebliğlere, E-Fatura mükellefi olma kriterlerine ve detaylı bilgiye www.efatura.gov.tr adresinden ulaşılabilirsiniz.

        • Entegrasyon Modelleri

          e-Fatura entegrasyon sürecini aşağıda belirtilen 3 farklı yöntem ile yürütebilmektedir;

          • Doğrudan entegrasyon

          Firmanızın teknik geliştirmelerini kendi içinde yaparak GİB ile doğrudan entegre olması

          • GİB üzerinden entegrasyon/E-Fatura Portalı

          Firmanız tarafından herhangi bir teknik geliştirme yapılmadan, GİB’in sunduğu portal üzerinden manuel bildirim yapılması. (GİB portalında aylık 500 adet fatura yükleme sınırı bulunmaktadır.)

          • Özel entegratör firmalar

          Alt yapıyı sizin için sağlayan ve hizmet satın alma ile e-fatura kullanmanıza imkan veren şirketlerdir.

        • Çözüm Süreçleri

          e-Fatura Ön Başvuru Süreci (Lead Süreci)

          Garanti BBVA, lisanslı entegratörler ile müşterileri arasında köprü görevini üstlenerek müşterilerin E-Fatura başvurularını alarak ilgili entegratörlere yönlendiriyor.

          e-fatura başvurularınızı şube üzerinden ve ya Garanti BBVA İnternet Bankacılığı üzerinden aşağıda yer alan dört entegratör firmaya yapabilirsiniz.

          • Logo Yazılım San. ve Tic. A.Ş
          • Uyumsoft Bilgi Sistemleri A.Ş
          • TÜRKKEP Kayıtlı Elektronik Posta ( KEP ) Hizmetleri A.Ş
          • Doğuş Bilgi İşlem ve Teknoloji Hizmetleri A.Ş

          Bireysel ve Garanti BBVA Kurumsal İnternet Bankacılığı üzerinden Başvurular > e-Fatura menüsünden özel entegratör seçilerek başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. İlgili entegratörlere yönlendirilen başvurular için, başvuru yapılan özel entegratör sizlerle iletişime geçmektedir. Özel entegratör tarafından alınan aksiyonlar, başvuru sonuçları ve statüleri Garanti BBVA ile paylaşılır ve sizler tarafından takibi sağlanabilir.

          Anlaşmalı entegratörlerin sunmakta olduğu kampanyalar için tıklayınız.

          e-Fatura Ürün Entegrasyonları

          Firmanızın ticari hayatı ödemeler ve tahsilatlar üzerine kurulmuştur ve bunun temelini faturalar oluşturmaktadır. Günümüz gelişen teknoloji dünyasında ise kağıt fatura yerini e-faturaya bırakmaya başlamıştır. Operasyonel süreçlerinizi kolaylaştırmak ve firmanıza ilave katma değer yaratmak adına sunduğumuz tahsilat, ödeme ve finansman çözümleri de e-fatura ile entegre halde çalışmaya başlamıştır.

          Firmanızın entegrasyon modelinden bağımsız olarak, tahsilat ve ödemelerinizi oluşturan e-faturalarınızı Banka sistemimize yükleyerek, farklı bir formata ve ilave bir operasyonel sürece gerek duymadan ilgili ürünlerimize yönlendirebilirsiniz. E-Fatura altyapısının sunmuş olduğu esneklik ile fatura doğrulaması ve devir bildirimi gibi mevzuatsal gereklilikler online ve anlık olarak yapılabilmekte, böylece finansman çözümümüz olan iskonto işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

          Banka sistemine yüklenen e-faturaların yönlendirilebileceği ürünler;

          • Doğrudan Tahsilat Sistemi (DTS)
          • DTS İskonto
          • Tedarikçi Finansmanı
          • Ödeme / Otomatik Ödeme Emri

          e-Fatura Entegrasyonunun Avantajları

          • Paylaştığınız elektronik faturaları banka sistemine aktararak katma değerli ürün ve hizmet süreçlerinde kullanabilirsiniz.
          • Anlaşmalı olduğumuz özel entegratörlerden biri ile çalıyorsanız entegratörler ile aramızda kurulan servis entegrasyonu üzerinden paylaşmak istediğiniz e-faturaları sizler tarafından ekstra bir çalışma yapılmasını beklemeden otomatik olarak banka sistemine aktarabiliriz.
          • E-faturaları siz paylaşmak isterseniz, FTP/SFTP (File Transfer Protocol / Secure File Transfer Protocol) veya e-posta yoluyla banka sistemine doğrudan aktarım yapabilirsiniz.
          • Aktarım yaptığınız faturaları DTS, DTS Iskonto ve Tedarikçi Finansmanı Sistemleri için ayrı bir yükleme dosyası oluşturmaksızın entegre olarak kullanabilirsiniz.
          • E-fatura XML paylaşımı sonrası ürünlere doğrudan aktarım yapabileceğiniz gibi, borç faturalarınız için otomatik ödeme emri verebilirsiniz. Tercih etmeniz durumunda Internet şubesi üzerinden manuel ödeme opsiyonunu da kullanabilirsiniz.
          • Bankamızla paylaşmış olduğunuz e-faturaları Garanti BBVA İnternet Bankacılığı üzerinden izleyebilir, gerektiğinde raporlama için bu ekranları kullanabilirsiniz.
          • Bilgilendirme servislerimiz ile günlük, haftalık ve aylık olmak üzere ürün aktarımı yapılmış, tahsilatı ve ödemesi gerçekleştirilmiş tüm faturalarınızı alabilir, takibini sağlayabilirsiniz.

          E-Fatura Müşteri Hizmet Tanımı

          • E-Fatura hizmet tanım formunun imzalanması
          • E-Fatura paylaşımının ve hizmetin kullanımına ait taleplerinizin belirlenmesi
          • Teknik detayları tanımlamak üzere ekibimizin sizlerle iletişime geçmesi
          • İnternet şubedeki onay ve yetki tanımlarının yapılması
          • Hizmet tanımlamalarının yapılması

          Ürün Süreçleri

          • E-Fatura paylaşımının başlaması
          • Kullanılmasını istediğiniz ürünlere aktarım yapılması
          • Faturalarınızın tercihinize istinaden otomatik ve ya manuel ödenebilmesi
          • İnternet ve Garanti BBVA Mobil’den otomatik ödeme onayı verilebilmesi, manuel ödemelerde de onaylı yapının kullanılabilmesi
          • Yükleme sonuçları, izleme ve raporlama dosyalarının gönderilmesi.