Copyright © 2024, T. Garanti Bankası A.Ş
Garanti BBVA olarak, müşteri odaklı sürdürülebilir büyüme stratejimiz ve küresel birikimimizle tüm paydaşlarımıza değer yaratıyoruz. Bu değer yaratma yaklaşımını her zaman ön planda tutarak, güçlü temeller üzerine yenilikçi çözümler geliştirmeyi sürdürüyoruz. Teknolojideki hızlı gelişmelere uyum sağlayarak, yapay zekâ ve dijitalleşmenin gücünden yararlanarak müşteri deneyimini yeniden şekillendiriyoruz.
Bu vizyonu gerçekleştirmek için 2025 yılına yönelik olarak dört ana stratejik öncelik belirledik:
Bugün 28 milyon müşteriye hizmet sunuyoruz. Kredilerimizin aktif büyüklüğümüzdeki payı %59 ile sektör ortalamasından çok ayrışıyor. Önümüzdeki dönemde de müşterilerimize uzun vadeli değer yaratarak, müşterilerimizle beraber büyüyeceğiz. Bunun için müşterilerimizin finansal yolculuklarında, tüm ihtiyaçları için tek çözüm noktası olmayı, sunduğumuz bütünsel hizmet ile katma değer yaratarak hayatlarını kolaylaştırmayı çok önemsiyoruz.
Müşterilerimizin değişen tasarruf tercihlerini göz önüne aldığımızda, tüm hizmetlerimizi tek bir noktadan sunabilmek müşterilerimize yarattığımız değeri arttırırken bizi de rekabette öne taşıyor. Bunun için, her bir müşterimizin tüm ihtiyaçlarını en hassas şekilde anlayarak onlarla kurduğumuz uzun soluklu ve güvene dayalı ilişkiyi derinleştirmek istiyoruz. Bu anlayışla müşteri tabanımızı daha kalıcı hâle getirecek ve müşterilerimizin ana bankası olmaya devam edeceğiz.
2025 yılına kadarki 400 milyar TL’lik sürdürülebilir finansman sağlama taahhüdümüzün şu ana kadar 291 milyar TL’lik kısmını gerçekleştirdik. Karbon yoğun sektörlerdeki müşterilerimizi düşük karbonlu iş modellerine geçişte desteklemeye devam edeceğiz. Yeşil dönüşüm bilançomuzu büyütmek adına önemli fırsatlar barındırıyor. Risk yönetimi açısından da sürdürülebilirlik metriklerini yakından takip ediyoruz.
Karbon yoğun sektörlerdeki 2030 yılı ara karbonsuzlaşma hedeflerini açıklayan ilk banka olmuştuk. Bu noktada Türkiye’nin kalkınması için çok önemli olan fakat karbon yoğunluğu da yüksek sektörlerdeki müşterilerimizin de dönüşüm süreçlerini destekliyoruz.
Teknolojiye aralıksız yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bugün artık finansın yeni bir çağındayız. Müşterilerimizin beklentileri, çağın dinamikleriyle birlikte sürekli değişiyor. Finans dünyasının DNA’sı artık müşteri deneyimi, veri ve yapay zekâ ile şekilleniyor. Garanti BBVA olarak, yeni nesil finansal hizmetlerin temel kodlarını yazıyor, müşteri deneyimini yeniden tanımlıyoruz.
Bu yeni dönemde en büyük hedefimiz, geniş müşteri kitlemize, beklentilerine uygun şekilde tüm temas noktalarında mükemmel deneyimi sunabilmek. Bunun için tüm ürün ve süreçlerimizi müşteri bakış açısıyla yeniden tasarlıyoruz.
Bütün kanallarda daima hızlı, kesintisiz ve bütünsel çözümler sunmak en önemli önceliğimiz. Bu yolda, dijital kanallarımız hizmet modelimizin ayrılmaz birer parçası. Bu alana yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bugün bankacılık işlemlerimizin %98’i şube dışı kanallardan gerçekleşiyor. Dijital kanallarımızı kullanan aktif müşteri sayımız 16,7 milyona ulaştı. Üretken yapay zekâ ile müşterilerimize kişiselleştirilmiş bir dijital asistan hizmeti sağlamak için çalışıyoruz. Bu hızlı dönüşümün içindeyken; bankacılığın özünde bir insan işi olduğunu da unutmamız gerekiyor. Yapay zekâ ile operasyonel süreçlerimizi optimize ederek çalışanlarımızın katma değerli işlere daha fazla vakit ayırmasını istiyoruz.
Garanti BBVA’nın en büyük farkı çalışanları… Her işimizin temelinde empati, odağında ise insan var. Çalışanlarımızı dinlemek, geri bildirimleri doğrultusunda deneyimlerini sürekli iyileştirmek, teknoloji ve verinin gücüyle onları geleceğe hazırlamak, stratejimizin en önemli yapı taşları arasında yer alıyor. Daha katılımcı bir kültürü teşvik etmeyi, açık iletişimi, çeşitliliği ve kapsayıcılığı çok önemsiyoruz. Müşterilerimize sunmayı hedeflediğimiz teknoloji ve veri odaklı deneyimi çalışanlarımızın da yaşamasını istiyoruz.
Garanti BBVA için, eğitim ve gelişim çözümlerini her zaman kişiye özel ve gelişim odaklı tasarlayan bir okul şirket diyebilirim. Gençlere özel ayrı bir değer önerisi ve odak yaratıyoruz. Bugün bankamızda dört farklı jenerasyon bir arada çalışıyor. Her dört çalışanımızdan biri Z kuşağı. Gençler geleceğimizin güçlü bir parçası ve onlara sunduğumuz fırsatlarla iş dünyasına yeni bakış açıları kazandırıyoruz. Hibrit ve esnek çalışma modeli, farklı jenerasyonların birbirinden öğrenmesini teşvik eden programlar, güven ve empatiyi temel alan liderlik anlayışı ile onları destekliyoruz.
Biz, BBVA Grubu için önemli bir konuma sahibiz. BBVA’nın en büyük üçüncü ülkesi olarak grubun büyümesine önemli katkılar sağlıyoruz. BBVA ile ortak bir ajanda ve önceliklerimiz ile aynı doğrultuda ilerliyor ve bu yolculukta yaşadığımız tecrübeleri paylaşarak birbirimizden öğreniyoruz. Bu anlamda BBVA Grubu’ndan fazlasıyla faydalanırken inovatif çözümlerimizi de globale taşıma imkânı buluyoruz. Türkiye, BBVA’nın yeni müşteri kazanımının önemli bir kısmını oluşturuyor.
Bu stratejik iş birliği sayesinde hem BBVA Grubu’na katkılarımızı sürdürürken hem de Türkiye’nin küresel finans dünyasında daha güçlü bir yer edinmesine destek olmayı hedefliyoruz.